My Muhasabah Diary.
to Share my Life Reflections

Sumbangan pengubahsuaian dan penambahan bangunan surau SMK Taman Pelangi Johor Bahru


Sumbangan Derma / infaq / saham akhirat
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,
JazakAllahKhair di atas kemurahan hati tuan-tuan & puan-puan kerana terus menyumbang ke arah mendapatkan redha Allah. Kami di Surau  Al Hikmah SMK Taman Pelangi, Johor Bahru masih memerlukan sokongan daripada anda semua secara berterusan.
Sila teruskan sokongan anda terhadap projek pengubahsuaian dan penambahbaikan bangunan surau ini bagi menyediakan ruang kepada anak-anak yang dahagakan ilmu ini dalam mengembangkan syiar Islam. Semoga usaha murni tuan-tuan & puan-puan akan mendapat ganjaran yang besar dari Allah s.w.t.
Kebaikan Bersedekah
Allah berfirman di dalam Al-Quran:
“Sesungguhnya orang-orang yang bersedekah baik lelaki mahupun perempuan dan mereka meminjamkan kepada Allah sebagai pinjaman yang baik (ikhlas), akan digandakan balasannya (dengan berganda-ganda banyaknya) kepada mereka; dan mereka pula akan beroleh pahala yang mulia.” (Surah Al-Hadid:18)
Kaedah Menderma
Bagi yang ingin menghulurkan sumbangan kewangan kepada/melalui pihak Surau Al Hikmah, SMK Taman Pelangi, anda boleh melakukannya melalui saluran-saluran seperti di bawah:
1. Telefon / Tunai / Cek:
Sila hubungi
Nama : USTAZ MOHD SOLEH BIN HJ MOHD HASHIM
Telefon: 0197437907
2. Bank Transfer:
Sumbangan boleh disalurkan secara langsung ke akaun bank kami.
Bank : MAYBANK
Akaun : PIBG SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN TAMAN PELANGI
No Akaun : 551276076352
Sebarang pertanyaan dan butiran rekod transaksi sila maklumkan kepada kami melalui email (hairulpelangi@gmail.com), 07-3330148 (faks) atau telefon ke 07-3327855 (pejabat) atau mana mana wakil sah yang telah dilantik. Cikgu Hairul 0107060233
Terima kasih!
JazakAllah khairan!
SEMOGA ALLAH MENGGANJARINYA DENGAN GANJARAN YANG LEBIH BAIK!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
cikguhairulpelangi 9w2cbp cikguhairulpelangi 9w2cbp Author

Mesej

Abu Ad Darda lalu berkata, "Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda: "Barangsiapa melalui jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan mempermudahnya jalan ke syurga. Sungguh, para Malaikat merendahkan sayapnya sebagai keredhaan kepada penuntut ilmu. Penduduk langit dan bumi hingga ikan yang ada di dasar laut akan mendoakan keampunan kepada orang yang menuntut ilmu. Kelebihan serang alim dibanding ahli ibadah seperti keutamaan rembulan pada malam purnama atas seluruh bintang. Para ulama adalah pewaris para nabi, dan para nabi tidak mewariskan dinar dan dirham, mereka hanyalah mewariskan ilmu. Barangsiapa mengambilnya maka ia telah mengambil bahagian yang banyak." (HR Abu Daud No: 3157) Status: Sahih

Pilihan

Search This Blog

UPSR
Sept 2020


PT3(Geografi)
Julai 2020


PT3(Sejarah)
Mei 2020


PT3(Lisan Tutur)
April 2020

PT3(Lisan BM)
Ogos 2020

PT3(Lisan BI)
Ogos 2020

Ujian Bertulis PT3
Okt 2020


SPM
Dis 2020